Heb je casino helpdesk klachten?

De casino helpdesk is misschien wel het belangrijkste om te checken voordat je je geld aan een casino toevertrouwt. Want daarin zit het verschil als je echt problemen hebt.

De casino helpdesk maakt het verschil

casino helpdesk. check deze voor je je eerste storting doet

Als je casino’s wilt vergelijken, vallen je vaak vooral de overeenkomsten op. Ook al wil iedereen graag uniek zijn, feit is dat verschillende online en live casino’s allemaal soortgelijke software gebruiken. Spelbouwers als Evolution Gaming en NetEnt kom je overal tegen en het verschil zit in de logo’s die erop zijn geplakt en de betaalmiddelen die een casino ondersteunt. Ook de verdere casino techniek ‘onder de motorkap’ komt bij veel casino’s uit dezelfde bedrijven. Een van de zaken waarin casino’s – net als bij veel bedrijven overigens – echt het verschil kunnen maken is de dienstverlening naar klanten. Als je een vraag hebt, hoe krijg je dan antwoord? Heb je een probleem, wie lost het voor je op? Welke manieren zijn er om contact op te nemen? Is de casino helpdesk 7 dagen en 24 uur open (24×7 zoals ze dat noemen)? Of kun je ’s avonds en ’s nachts alleen maar de standaard Frequent Asked Questions (FAQs) raadplegen? Kortom, probeer een casino even uit maar bekijk vooral ook even de casino helpdesk. Het kan je enorm veel ergernis en stress voorkomen als dat deel van jouw online of live casino goed georganiseerd is.

Heb je een Nederlandstalig casino?

Als je problemen hebt wil je het liefst in je eigen taal worden aangesproken. Maar daar hebben we in online casino’s dus een issue. Wellicht kunnen sommigen zich herinneren dat lang geleden veel internationale casino’s zich met een speciaal casino helemaal richtten op de Nederlandse markt. Met klompen, molens en stroopwafels, en inclusief Nederlandse uitleg en ondersteuning. Dat is tegenwoordig niet meer toegestaan zolang er nog een Nederlandse online casino zonder vergunning is. Inmiddels is de nieuwe Wet Kansspelen op afstand van kracht. Het is echter nog wachten op de eerste bijbehorende licenties voor online casino’s.

De eerst vergunningen en marktlanceringen kunnen we op z’n vroegst in 2021 verwachten. Verwacht dus tot die tijd geen casino’s die zich richten op de Nederlandse markt. Dus verwacht ook geen Nederlandse helpdesk. Alleen bij Belgische online casino’s kun je een Nederlandstalige helpdesk verwachten. Wel is er tegenwoordig natuurlijk een steeds grotere groep die zich eigenlijk makkelijk redt in het Engels. En realiseer je daarbij dat veel casino’s natuurlijk volop gebruik maken van Engelse termen. Vragen via de casino helpdesk over je ‘account’, je ‘bonuscredits’, etc. bevatten van nature al volop Engels. Maar waarschijnlijk vanaf 2021 kun je dus wel op zoek naar Nederlandstalig ondersteuning.

Is de helpdesk gekoppeld aan je online account?

Is de helpdesk gekoppeld aan een jouw eigen casino ‘online omgeving’? Want je zoekt natuurlijk niet alleen contact met algemene vragen over de spelregels. Sterker nog, daar komen de meeste mensen met de aanwezige online casino informatie prima zelf uit. De meeste spelers vinden vooral dat er een goede bereikbare helpdesk moet zijn als er echt iets aan de hand is. Als je problemen hebt met een storting of een uitbetaling bijvoorbeeld. Als je dan direct contact kunt maken vanuit je eigen account weet je ook dat de helpdesk medewerker direct jouw klant- en accountgegevens bij de hand hebt en jou gericht kan helpen om je probleem op te lossen. Een prettig gevoel.

Voorzichtig met mail

Overigens is zo’n direct contactmogelijkheid binnen je online account ook om een andere reden belangrijk. Als je namelijk contact hebt met je casino via gewone email is er een risico. Het is namelijk goed om te weten dat email niet zo veilig is als veel mensen denken. De technologie achter email is al erg oud en criminelen kunnen mailberichten vaak redelijk eenvoudig onderscheppen. Je wilt uiteraard niet dat je persoonlijke gegevens op straat komen te liggen. Gebruik de gewone email dus alleen voor algemene vragen. Verstuur via email geen vragen met daarin accountinformatie (bedragen, accountnummers etc.) en uiteraard al helemaal geen wachtwoorden en PIN codes. Maar die moet je natuurlijk sowieso nooit versturen.

Check altijd de algemene voorwaarden van een online casino.

Op welke manieren contact met je casino helpdesk?

Het is sowieso maar de vraag of voor je casino vragen en klachten een email of zo’n mailformulier nu wel zo handig is. Zo’n formulier werkt vaak traag. Je verstuurt je vraag of klacht en vervolgens moet maar afwachten tot je antwoord krijgt. Juist dat gebrek aan directe interactie maakt het voor veel mensen minder ideaal. Als je echt met een probleem zit wil je eigenlijk direct antwoord. Daarom is het nuttig om even te checken welke alternatieve communicatiemiddelen er beschikbaar zijn bij jouw online casino. Denk bijvoorbeeld aan toepassingen als:

  • Online chat: ook online chat werkt vaak met een gewoon antwoordformulier binnen je online ‘casino omgeving’. Maar je ziet direct of er iemand met je vraag aan de slag gaat en de software is meer bedoeld voor korte vragen en reacties. Je krijgt meestal snel contact met een helpdesk medewerker.
  • Steeds vaker gebruiken bedrijven WhatsApp. Een ideale manier om eenvoudig interactief contact te hebben omdat je er al aan gewend bent. Bovendien is het contact volledig versleuteld, de berichtjes lopen direct tussen jou en de helpdesk en niemand kan het onderscheppen. Ook andere instant chatdiensten in sociale netwerken (Facebook Messenger, Instagram) worden steeds vaker gebruikt bij de klantenservice van bedrijven. Je kunt trouwens WhatsApp ook op je computer gebruiken.
  • En telefonisch contact blijft uiteraard nuttig. Hoewel vandaag de dag veel mensen een vraag of klacht bij voorkeur eerst online doorgeven, blijkt het oplossen soms toch wat ingewikkelder dan we dachten. In dat geval is het uiteraard wel handig als je ook gewoon kunt bellen of gebeld kan worden. En kijk daarbij uiteraard hoe dat nummer bereikbaar is en wat de belkosten zijn. Check ook of bellen bijvoorbeeld kan via online (video)bellen, dat is een stuk goedkoper.

Kortom, check even hoe je contact kunt krijgen met je casino helpdesk. Het kan je enorm veel ergernis voorkomen.

Scroll naar boven