Online Casino betaalt niet uit… wat kan ik doen?

online casino betaald niet uitOnline Casino Betaalt niet Uit – Helaas komt het maar al te vaak voor dat wij klachten ontvangen over online casino’s die niet uitbetalen. Vaak duurt het weken voordat de uitbetaling is verwerkt. Ook worden spelers met allerlei smoesjes aan het lijntje gehouden. Wij van onlinecasinooplichters.nl vinden dit en zeer kwalijke zaak en wij hopen dat er in de toekomst serieus aandacht besteed gaat worden aan dit terugkerende probleem.

In dit artikel proberen wij jou als speler wat tips te geven als een casino jou niet wil betalen of als jij geconfronteerd wordt met vertragingstechnieken van een online casino. Het is tenslotte niet meer dan normaal dat uitbetalingen prompt verwerkt worden en jij binnen enkele werkdagen kunt beschikken over het bedrag dat jij uit wilt laten betalen. Smoesjes dat het tot 5 werkdagen kan duren voor een betaalopdracht verwerkt is door de financiële administratie zijn echt niet meer van deze tijd. Er is dus geen enkele reden om dit soort onzin te accepteren.

Als je als speler geld stort staat het binnen enkele minuten op je spelersaccount dus omgekeerd mag je verwachten dat ook uitbetalingen snel en efficient verwerkt worden.

Online casino wil niet uitbetalen

Laten we beginnen met wat tips die er toe bijdragen dat jij alle mogelijke smoezen, van een casino dat niet uit wil betalen, al direct kunt pareren. Onervaren speler worden maar al te vaak geconfronteerd met allerlei excuses van casino’s. Deze “smoezen”worden vaak toegepast door de casino’s met een twijfelachtige reputatie of door de malafide partijen die online opereren. Laat je niet in de luren leggen en zorg dat jij jouw zaakjes op orde hebt voordat je om een uitbetaling vraagt.

  • Verifieer direct je persoonsgegevens zodra je een spelersaccount gaat registeren bij een casino. Kijk bij de Algemene Voorwaarden van het casino en zorg dat je direct bij de helpdesk aangeeft dat je jouw gegevens wilt verifiëren. Sommige casino’s doen dit direct maar de meeste wachten met het verifiëren van gegevens tot jij om een uitbetaling vraagt.
  • Speel je met een bonus overtuig jezelf er dan van dat je voldaan hebt aan de bonusvoorwaarden. Niks is zo vervelend om na een leuke winst de mededeling te krijgen dat jouw  winst ongeldig is verklaard omdat jij je niet hebt gehouden aan de “spelregels” van de bonus.
  • Let goed op het betaalmiddel dat jij wilt gebruiken voor je uitbetaling. De meeste casino’s hanteren de vuistregel* dat je alleen winst uit kunt laten betalen naar de rekening of creditcard waar je ook mee gestort hebt.  Stort je geld via jouw bankrekening let er dan op dat je ook uit laat betalen naar dezelfde rekening. Wellicht overbodig om te vermelden maar de rekening moet natuurlijk ook op jouw naam staan (althans, overeenkomen met de naam op jouw spelersaccount) .

*Eigenlijk is dit verplichte EU-wetgeving die is ingesteld om het witwassen van geld te voorkomen. 

Het casino vraagt om kopieën van allerlei documenten, moet ik die insturen?

Hoewel het kan lijken op een smoes om het uitbetalen te vertragen is dit niet het geval. Zoals hierboven al aangegeven is het verstandig om jouw gegevens geverifieerd te hebben voor het moment komt dat je om een uitbetaling kunt vragen. Heb je dit niet gedaan dan kan het voorkomen dat het casino “uit het niets” ineens gaat vragen om kopieën van betaalbewijzen, je legitimatiebewijs en een bewijs van adres. Dit is niets om van te schrikken. Net zoals in een normaal casino wil ook een online casino bij het uitbetalen zeker weten dat het gewonnen bedrag bij de rechtmatige eigenaar terechtkomt.

Wat je wilt voorkomen is dat jouw winst nog dagen of zelfs weken op “hold” staat omdat de financiële afdeling niet akkoord gaat met de door jou ingezonden bewijsstukken. Helaas zijn er nog steeds spelers die de verleiding van meer winst winnen niet kunnen weerstaan. Zo lang de verificatie procedure niet is afgerond kun je jouw winst nog annuleren en terugzetten op jouw spelersaccount. Met alle risico’s van dien. Je zult niet de eerste speler zijn die zo moedeloos wordt van de eindeloze stroom mailtjes van de financiële afdeling en daarom maar besluit om de uitbetaling te annuleren. Vaak leid dit tot verlies van het bedrag omdat de speler “gefrustreerd” gaat spelen met de winst.

Dan zijn de kopieën niet leesbaar, dan weer komt de naam niet overeen met die op de spelersaccount of is je bankafschrift niet up-to-date. Allemaal zaken om rekening mee te houden.

Mijn winst is ongeldig verklaard en casino betaald niet uit.

Heb je aan alle voorwaarden voor verificatie voldaan en het casino betaald toch niet uit? Dan kan het zijn dat je niet voldaan hebt aan de bonusvoorwaarden. Een paar keer per maand ontvangen wij klachten van spelers die wanhopig zijn omdat het online casino niet uit wil betalen omdat de bonusvoorwaarden geschonden zouden zijn. Hoe vervelend ook, de verantwoording voor het nalezen (en naleven) van de bonusvoorwaarden ligt bij jou, de speler.

Lees voordat je gaat spelen goed de voorwaarden van de bonus door. Voorkom vervelende verrassingen bij het uitbetalen van je casinowinst en kom goed beslagen ten ijs. Overschrijdt niet de maximale inzetwaarde en kies niet voor spellen die niet meetellen voor de inzetvereisten van de bonus.

Als jij je aan alle voorwaarden weet te houden dan kan het online casino niet anders dan uitbetalen. Win je geld dan wil je hier zo snel mogelijk over beschikken. Voor een groot deel heb je dit zelf in de hand…

Succes en op naar jouw volgende uitbetaling!

Scroll naar boven